לחץ לקבלת תקציר

  

  

 

בלוגים:


חיפוש :

ההקבלה בין אגדת ארתור לאגדות חז"ל,הולכת וקורמת עור וגדים .האם ארתור הוא משה,אקסקליבר הוא מטה משה,ומרילין הוא יתרו מכשף מדיין.

14/2/2014


   חלק רביעי  על תובנת  קמ-לוט.             ‏
הבלוג השלישי שפרסמתי בשבוע שעבר ,דן  בנושא  מקורות  אפשריים מהם נלקחו הרעיונות עבור אגדות קמלוט ,ומציב שני רעיונות ראשיים העשויים לרמוז ואף להצביע על מקורות אלו   גם סמנטית וגם היסטורית 
מצד אחד נבחן אינוונטר הנתונים  שהצטבר בצד מקור האגדה קרי  אגדות חז"ל  ,על משה ושני בניו אשר לפי תיאוריה שפתחתי, הם אלו אשר התחילו את פרויקט הנצרות , תוך שהם צופים אל תוך נבכי  העתיד ,לזמן את המועד המושלם להתחלת הפרויקט .

אעשה כאו אתנחתה קלה ואקדים ניתוח  המתאר ומסביר נושא שעלול לצוץ בזמן מהזמנים על ידי קבוצות אנשים מסומנות ומוכרות היטב העומדים על המשמר להשמיד לחסל ולהאביד כל יוזמה חשיבתית המנסה לתת פאן שונה מזה בו הם מחזיקים לתהליכים היסטוריים  ומתוך סיבות פרוזאיות שחלקם נמצאים אני מודה בין קפליה החשוכים של תיאוריות קונספירציה עתיקות .

אתחיל במתודה  המדעית "העריצה",שמוביליה באים דווקא מתחום הפיזיקה המודרנית המובלת אל   "דרך ללא מוצא " בנסותם  לפתח " כלים"  אשר  יוכלו סוף סוף לתת הסבר יחידני ומקיף לכול  תופעות הטבע.(איינשטיין עסק  ללא הצלחה,בערוב ימיו בדיוק  בפיתוח תיאוריה כזו לה קרא "תורת השדות" מחקר  שהפיזיקאי המחונן ריצארד פיינמן המשיך וקרא לו "תורת השדות הקוונטיים". וככול שהפיזיקה המודרנית מעלה תיאוריות חדשות לבקרים בקצב מסחרר  וכל זאת  בשל תופעות הולכות ורבות המתגלות עם הזמן.
 ומה לעשות הן סותרות את ההיגיון שסביבו נבנתה התיאוריה החדישה האחרונה.


הולכת ומתגבשת המסקנה הבלתי נמנעת   שמוביליה  הם אנשי הזרם האמצעי ,האומרים שהממצאים החדישים ביותר שמגלה הפיזיקה המודרנית מצביעים דווקא על  קיומו של  גורם על או תובנת על אם תרצו, שבדרך אשר לעולם לא נוכל להבין כנראה יצרה ובראה את אותו חלק של הבריאה הגלוי לעינינו בעזרת סדרת חוקים הקשורים ביניהם סיבתית ,אין זה אומר שלא צריך לעשות מאמץ לנסות ולהבין יותר גם שדות חסומים אלו ,אבל דבר אחד אסור לפיזיקה המודרנית לעשות וזה מה שעשתה לה הכנסייה הקתולית שניסתה לחנוק אותה בעודה באיבה.ולתת לתיאוריות אחרות  האמונות  גם על המתודה המדעית ואינם סותרים אותה אלא משלימים אותה ,וזה להוא לידי ביטוי,וזה מצריך עבודה  סיזיפית. 

 
בראשית תקופת הרנסנס עת אחיזתה הקטלנית של הכנסייה הקתולית בגרון הקדמה המדעית האנושית  החלה להתרופף. מקדמיה של המתודה המדעית התנערו בשאת נפש מתפיסות העולם אותה קידמה הכנסייה הגורסת, שהכול נברא על ידי בורא אחד, מודע, וטוב, ומעניק.התגליות המדעיות המדהימות ,והתיאוריות  החדישות שהונחו על אדן השכל שעדיין לא הכזיב, הביאו להתפתחות המהירה של המתודה המדעית  שבאה לידי ביטוי בהתפרצות חובקת כל  של יצירתיות אנושית בכול תחום שתעלו על הדעת ,ציור פיסול,שירה,מדע טהור,טכנולוגיה ,סוציולוגיה, הנדסה.ומה לא.

חקר התודעה האנושית מלמד אותנו ,שכאשר קמה ריאקציה כנגד תפיסת עולם  הכופה על האדם  את תפיסת עולמה שלה ,ואוסרת, אפילו בכוח הזרוע, צמיחתן של תפיסות הנוגדות  את זו שהיא מנהיגה,מנחיליה של התפיסה החדשה שהדיחה לעיתים גם בכוח הזרוע  את זו שקדמה לה,נופלים אף הם דרך פלא באותו פח והם הופכים לעריצים  החדשים  התוקפים בשצף קצף כול מי שמציע תפיסת עולם שונה מזו שהפכה למתודה הרשמית היחידה אותה הם מנהיגים.
בחזרה לעניין אגדות חז"ל כמקור לאגדות קמלוט, שאלות רבות יצוצו לבטח כאשר יותר ויותר אנשים יחשפו לתיאוריה זו, אך חסידיה  כיום מסוגלים להבין את מניעיה של תנועת שינוי זו, אשר חז"ל הגדירוה כתנועה לתיקון עולם במלכות שדי .מאז  תפיסת העולם האלילית  הודחה  ממקומה השליט, על ידי  תפיסת העולם  המונוטואיסטית ,ראשית בהופעת היהדות ואחר הנצרות,והאסלאם ,נחלקים האנשים בחישוב גס לשני  מחנות רוחניים ראשיים ,כאלה המאמינים  שהתנהלות ההיסטוריה האנושית הינה סטיכית במהותה, והיא תוצאה ישירה של העשייה האנושית או מחדליה הבלתי צפויים  .בשילוב עם מאורעות  בהם מעורבים כוחות טבע שעליהם אין שום שליטה כלל.

ואחרים מאמינים "שהכל צפוי והרשות נתונה". כלומר שיש מנהיג ומנהל על, לעולם זה, עד כי וולטר הפילוסוף הצרפתי הנודע  אמר  "היקום מביך אותי .אין אני יכול להאמין כי אורלוגין זה קיים ללא שען".וולטר היה חסיד השכל הישר, ואפילו הוא היה נאלץ להזדקק למושג אמוני בבואו לתאר תופעה, שהשכל הישר אינו יכול להסביר.הבחירה הלוגית בין שתי הגישות קשה מאוד  על שני הזרמים יש לציין .
כך בדיוק קרא למבשריה של המתודה המדעית שהתפתחה מאז הרנסאנס , אשר הדיחה מהשלטון את תפיסת העולם הארכאית של הכנסייה הנוצרית,הם הדיחו, לעגו,השפילו החרימו כל פילוסופיה אשר העזה  להציע דרך נוספת להשקיף על  פלא החיים .הקטגוריה שאני מייצג, היא זו שנתנה את התשתית האידיאולוגית שהובילה אותי בסופו של דבר, להגות את תיאוריית  גן הנבואה, שמצאה את ביטויה בספרי "בעקבות גן הנבואה" .

כל תכליתה של ההקדמה שהובאה לעיל היה ,שכאשר אני מציין שמשה הקריב את חווית האבהות וכן גם את ילדיו על מזבח אמונתו הנבואית , בדרך זו, הוא הלך בעקבות אברהם אבינו שהיה מוכן להקריב את בנו יחידו את יצחק, כדי  להראות ,שרווחתו של המין האנושי לעתיד,  ראויה  לכל הקרבה ותהיה העליונה ביותר,לצערי לא כך חשבו רוב פרשני המקרא מלבד הגאון האמיתי שבהם  יונתן בן עוזיאל.(בעקבות גן הנבואה ).

מחולליה של התנועה הנוצרית בשלהי ימיי  בית שני ,הניחו ראשית את התשתית האידיאולוגית לתנועה זו, העומדת על פי התוכניות לסחוף את רובו המכריע של העולם האלילי, אם לא את  כולו.כפי שהוזכר במאמרים הקודמים ,חלה בתקופה זו התפוצצות יצירתית  שמעולם לא נראתה כמותה. עד אשר שוכפלה בתקופת הרנסנס על פי הבנתי ,על ידי אותם גורמים שחוללו את תנועת הנצרות מלכתחילה.

זמן ומחשבה רבה הושקעו בהכנת "תורת מלחמה" סדורה, אשר עושה שימוש ראשוני בתורת המשחקים  אותה שילבו בחוכמה, אל  תוך  כושרם  הנבואי , שהיה סודם האימתני שהביאו בני משה  עימם שזור בגנטיקה המתוכננת לתוכה  הם נוצקו .

בפרק הקודם טענתי, שהרמז הראשון והעבה שהשאירו מפתחי התורות המונוטואיסטיות  החלופיות ליהדות  ובעיקר הנצרות,  הנרמזים  על ידי  התנאי הגאוני יונתן בן עוזיאל , בשמם"  ל"ו צדיקים של חוץ לארץ". הוא השם קמלוט ,שאינו אלא  השם קם-לוט ,ושם אמרתי כי מחולליה של התנועה החדשה הם נצר  של לוט  אחיין אברהם, שאת קורותיו ומעלליו תיארתי בפרקים הקודמים, מובאים ישירות מתוך הספר בעקבות גן הנבואה.והוכחתי שם כי בערך בתקופה  בה צמחה אגדת קמלוט  ,מונה  יוסף הארמתי על ידי ישו או  שתים עשרה השליחים להפיץ את הנצרות באיים הבריטים, שם החלה אגדת קמלוט לקרום עור וגידים.


שתי הוכחות אלו לכאורה  אחת מהם נשענת על הוכחה סמנטית (קם-לוט) והשניה הוכחה היסטורית ממקורות  חיצוניים נוצריים  ,הם רק  בקושי קצה הקרחון ההולך ונחשף לפנינו 
עכשיו אתחיל לספר את אגדת קמלוט הקלאסית הראשונה שחוברה .ואוכיח לא רק את הקשר  בין גיבוריה הראשיים לדמויות ח"זליות מפורסמות,אלא אצביע על התחכום הרב בה נכתבה אגדה זו ,אשר עכב המינון המדויק בה שולבו אגדות חז"ל באגדות מקומיות קלטיות עתיקות היא  אשר סיפקה  פתח כמעט חסר  גבולות , למחברים נוספים להוסיף למרכיב המרכזי של האגדה המופלאה הזו , כמעט אין סוף  גרסאות .וכל זאת כדי להסתיר את המקור האמיתי וזהותם האמיתית של יוצריה של הדת החדשה.


אביא לפניכם קישור לויקיפדיה שם מסופר בקצרה סיפורו של ארתור המלך והעיר מדינה שהקים קם-לוט 

http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%94%D7%9E%D7%9C%D7%9A_%D7%90%D7%A8%D7%AA%D7%95%D7%A8


באחד המאמרים הקודמים ציינתי כי ארתור כגיבור תקופתי מזכיר בפועלו  גיבורים ממקור ח"זלי.שהשפיעו השפעה מכרעת על התפתחותה של האומה היהודית ישראלית  ,כאשר משה מספק את הכלים הרוחניים חוקתיים לגיבושה של חברה צודקת ,חומלת ,שוויונית ודוד המלך מספק את התשתית הממלכתית  לאומית לתוכה נוצקת חוקה זו, שלא היה צודק ממנה ,וכול התרבות האנושית והישגיה המדהימים  חבים לה חוב חיים עד כי ראש הממשלה היהודי של אנגליה ד'יזראלי  בנג'מין ,סופר ומדינאי בריטי ממוצא יהודי, שכיהן כראש ממשלת בריטניה האנגלית, ואשר  וספריו נקראים עד היום. זוקף את הצלחותיו לזכות מורשתו היהודי.


  כאשר הותקף בפרלמנט על ידי הציר האירי הלאומני דניאל או'קונל על היותו יהודי, ענה לו ד'יזראלי "כן, יהודי אני, ובימים שאבות-אבותיו של הג'נטלמן הנכבד היו פראים אכזרים באי נידח, שימשו אבותיי ככוהנים במקדש שלמה"; ובמקרה אחר עם השר, ואויבו הפוליטי המושבע, גלאדסטון, סנט בו ד'יזראלי: "בזמן שאבותיך גידלו חזירים, אבותי כתבו את התנ"ך". 
כול תכליתה של אגדת ארתור הייתה לשמש תפאורה. ראשית, על מנת להקל על חדירת הנצרות לאיים הבריטים שהיו עובדי אלילים מין הקשים שידעה התרבות האנושית,וכן לאחד את תושבי האיים הבריטיים  תחת מלך אחד  הוא המלך ארתור.שיאחד ממלכות עיר אלו  שהיו מפורדים ומפולגים ,וכילו את ימיהם במלחמות אין ספור אכזריות והרסניות, 

כאן מתחילות לצוץ נקודות ההשקה הראשונות ,ארתור כמקימה של אומה חדשה בעלת חוק אחד,דגל אחד ,מלך אחד ,אל אחד.תוך שהוא מחוקק חוקים חדשים ,שהיו כה הומאניים בתפיסתם וכה זרים לתקופתם  ולמהות הדרואידית, כישופית ,אלילית של תושבי האיים הבריטיים, עד כי אין מנוס אלא להניח שיותר מאשר צמחו בצורה עצמונית  במוחו "ההומאני הקודח" של ארתור ,הם הונחו שם על ידי מחבר או מחברי סיפורת מחוננים.
הדמות המקראית הראשונה אליה אני משווה את המלך ארתור, היא משה הנביא , ואז צצה באופן טבעי השאלה הראשונה  ,למה דווקא משה?? .


כפי שהזכרתי במאמר  קודם ,חז"ל מפרשים כי כדי שדמות ענקית מבחינה רוחנית בדמות משה תבוא לעולם היה צורך לכופף בעבורו הרבה חוקים,ואחד החוקים הנוקשים עליהם נצטוו בני ישראל ,הם חוקי העריות,  חוקים הנוגעים בטהרת המשפחה,משה הינו פרי אהבה של עמרם ודודתו יוכבת,משבט לוי ,חז"ל התפתלו פרשנית לא מעט ,רק כדי לצאת בשן ועין בניסיונם  להצדיק את "ההנחה" הזו שעשו למשה,הם התפתלו בעוד מקום, כאשר  היה עוד עקרון נוקשה הקובע את התאמתו הרוחנית של נביא לנבואתו, והוא עקרון ברית המילה,בספרי "בעקבות גן הנבואה "אני מציין 9 עקרונות או חוקים  החייבים להתקיים בו זמנית באדם כדי שפוטנציאל הנבואה שבו יבוא לידי ביטוי ,ואחד העקרונות החשובים ביותר הוא חובת הנביא להיות בן ברית ,או לעבור ברית מילה וזה לא מספיק ,צריך שהברית תתקיים בדיוק נמרץ בתום 8 ימים לילוד .אבל חז"ל פתרו בצורה אלגנטית את הקושיה, בכך שקבעו כי משה מהיותו צדיק, נולד נימול.
כדי שלהשוואה שאני עושה יהי לפחות נופך מדעי ,אראה שהרקע ממנו מגיע ארתור 
עונה כמעט בדיוק נמרץ  לאתגר שהעמידו חז"ל .


"ארתור 'הוא בנם של אותר פנדרגון ושל איגריין. אותר היה אחד האריסטוקרטים החזקים בבריטניה (אלביון) הטרום אנגלית, לכן בחר בו הקוסם מרלין כמלך שינסה לאחדה ואף נתן בידו את אקסקליבר - חרב המלכים. בעצת מרלין, חתם אותר על הסכם שלום עם יריבו העיקרי, צעד שהיה הכרחי בדרך לאיחוד בריטניה. במסיבת השלום, התאהב אותר באשתו של יריבו, אגריין. הוא לא הצליח להתגבר על יצרו והתחנן למרלין שיעזור לו לממש את תאוותו. מרלין, שראה בהתנהגות זו של אותר הוכחה לכך שאינו כשיר להיות מלך, החליט להענות לבקשתו ולתלות את תקוותיו ביורשו, לכן התנה את עזרתו לאותר בכך שיקבל לידיו את בנו הבכור ויחנך אותו על פי דרכו. אותר הסכים לעסקה ובאמצעות כישוף חדר לטירתו של יריבו ושכב עם אגריין לעיני מורגן הקטנה, בתה מבעלה החוקי."עד כאן ציטטה "מויקיפדיה " המכילה את הרוב המכריע של האלמנטים הבונים את אגדת ארתור המלך .

הדבר הראשון הבולט לעיני כול באגדה זו  הוא הרקע הלא כול כך "כשר" שליווה את לידתו של ארתור ,אומנם משה נולד כילד חוקי לכול דבר ועניין ,אם כי הזיווג של ההורים היה בעייתי ארתור נולד כילד לא חוקי תוצאה של מעשה זימה ואינוס בפרהסיה.


ארתור, שנולד בטירת טינטאגל, נלקח על ידי מרלין על פי ההסכם עם אותר אביו ביום היוולדו ונמסר לאביר בשם הקטור.לגדול שם .

משה, נלקח על ידי הגבורה אומנם ,מבית הוריו כדי לגדול בארמון פרעה הכול יכול על ידי ביתו בתיה להיות נסיך מצרי .


מרלין, דמות  ססגונית  של המכשף ,שישמש כיועצו של אותר אבי ארתור ,הוא זה העומד מאחרי התוכנית הגדולה לאחד את כול ערי ,ממלכה מהם הייתה בנויה בריטניה הקדומה ,הוא יהיה יועצו הקרוב ביותר של ארתור לעתיד לבוא.

יתרו,גם היא דמות ססגונית ,העולה אוטומאטית במוחו של הקורא אפילו התמים ביותר ,כזו המקבילה למרלין.על פי חז"ל ,שימש יתרו כאחד מחרטומי מצרים, יועצו הקרוב של פרעה.הוא עזב בכעס את מתחם ארמון פרעה, כאשר שמע על ההתעמרות של פרעה ,בבני העברים.האגדה מספרת שבעוזבו לקח איתו את מטה יוסף ,שנאסף אל בית הנכות של פרעה,עם מות יוסף.הוא ישמש מאוחר יותר כיועצו הקרוב ביותר של משה.


אקסקליבר, חרב קסומה בעלת יכולות פלאיות אשר בעזרתה ניצח אותר ובנו ארתור קרבות רבים.על פי האגדה נעץ מרלין את החרב  בסלע ,והצהיר  שמי שיצליח לשלוף את החרב מהסלע יהיה מלך ומנהיג גדול שינצח בכול קרב.ארתור הצליח בצורה מפתיעה לשלוף את החרב התקועה בסלע ,הפך למלך שקיים את הנבואה במלואה.

מטה משה, מספרת האגדה שיתרו לקח את מטה יוסף עימו בעוזבו את ארמון פרעה.שהניחו  או נטע אותו בגינתו  ולא ניתן היה להוציאו מהאדמה, ומספרת האגדה הקבלית. משרבו האנשים שביקשו את ידה של ציפורה לשאתה אמרה להם, מי שיצליח להוציא את המקל הקסום מהאדמה, היא תהיה שלו .איש כמובן לא הצליח עד שהגיע משה אשר גירש את הרועים שהתנכלו לה,  ובהגיעו לאוהל יתרו הושיט משה את ידו אל המטה ומשכו מהאדמה ללא שום קושי, וראה יתרו כי זהרו אותיות על המטה  דצ"כ  עד"ש  באח"ם  שהם בראשי תיבות  10 מכות מצרים אז ידע יתרו כי הוא משה  יגאל את העברים בארץ מצרים ומיהר לתת לו את ציפורה.
 
קורבן ההורות של האב אותר. מרלין החליט להענות לבקשתו של אותר,עת  התאהב באשתו של יריבו, אגריין . הוא לא הצליח להתגבר על יצרו, והתחנן למרלין שיעזור לו לממש את תאוותו מרלין הסכים ,לכן התנה את עזרתו לאותר בכך, שיקבל לידיו את בנו הבכור ויחנך אותו על פי דרכו. אותר הסכים לעסקה.

קורבן ההורות של משה, במדרש חז"ל נאמר ,כי תנאי היה ליתרו שמשה  יקדיש את בניו לעבודה זרה."בבעל הטורים אומר ,כי משה התחייב ליתרו שגרשום יהיה משרת לעבודה זרה. ומבאר שם שעשה זאת משום שבטח בכוחו של גרשום שמכוחו יחזור יתרו בתשובה ויעזוב את הע"ז. אולם המשימה שהוטלה על גרשום השפיעה שלא יכול להתמסר לגדול בתורה בצורה טבעית, ולהפוך להיות גדול הדור ".שימו לב למה שכותב בעל הטורים בנושא המשימה שהוטלה על גרשום, בכל זאת חז"ל ידעו דבר אחד או שניים כנראה על תוכנית משה).שמתם לב שיש כאן ערבוב תפקידים קטן ,באגדת ארתור אותר  אבי ארתור, הוא המומשל כאן למשה ,באגדות חז"ל משה הוא המקריב את בנו.שינויי נוסח זעירים אלו הם שוליים , בדוגמאות הבאות יהיו שינויי נוסח זעירים נוספים ,ואין להם השפעה על ההשוואה שאני עושה .אף כי לארתור עצמו על פי האגדה ,היה בן לא חוקי אשר יצא נגדו וכמעט הרג אותו .מה שמחזיר אותי להשוואה בא אני טוען ,כי דמות ארתור שואבת הן ממשה הנביא ,והן מדוד המלך ,ומה לעשות בנו של דוד אבשלום, נלחם באביו על מנת לרשתו בעודו בחיים.


הפרק הרביעי מסתיים כאן.
 בפרקים הבאים נעמיד זה מול זה, פרקים נבחרים מאגדת קמלוט מול פרקים נבחרים מקבילים מאגדות חז"ל .


קחו למשל את,  שנים עשר אבירי השולחן העגול ,(באחת הגרסאות),שהיו גיבוריו ויועציו של ארתור המלך.על מנת להביא את המקבילה התנכית ליועצים אלו ,לא צריך להרחיק  עד אגדות חז"ל.מספיק לקרא בפשט עצמו במפגש האחרון בין יתרו ,או אם תרצו בין "מרלין המכשף "היועץ למשה ,הוא מציע למשה לקחת לו יועצים שיעזרו לו לשאת בנטל השלטון. משה בוחר  מכול שבט נשיא או יועץ והם יושבים מולו ראשון אמנם אבל בין שווים, עד כי הם דורשים מבחן אובייקטיבי שיקבע  מי מהם צודק ,היועצים או משה עצמו ,ואז משה עורך את מבחן המטות .פריחת מטה משה קבעה בסוף ,דעתו של מי מקובלת יותר בעיני השם.
ועוד..........ועוד............ועוד.
כל הזכויות שמורות ליפרח יורם :©©

כנסו לפורום וללא חשש הביעו תובנותיכם על המאמר.
 

 הורדת קבצים:לפי נושא:

 DOWLOAD FILES:

      פיתוח תוכנות 
        לחץ לכניסה 
על מנת להגיע לדף בו יוצגו מספר תוכנות שפותחו על ידי יפרח יורם .חלק מהתוכנות פועלות ,ואחרות 
נמצאות בשלבי פיתוח אחרונים  וניתנות להמכר כמות שהן עם ערכת פיתוח ומאסטר


    שורשים  ליפרח 
        כניסה לשורש    
לחיצה על "שורשים"תביא אתכם לדף בו יונח קובץ ניתן להורדה ,שהוא תוכנה לכל דבר. ומשמש כתוכנת עץ שורשים של משפחת יפרח, וכל מחותניה . בעזרת סיסמא תואמת ניתן להוריד את הקובץ למחשבכם, כולל קבצי  שירה תואמים . ולהפעילו בעזרת תוכנת POWER POINT של מיקרוסופט



יפרח יורם

               נייד0545413138                     דוא"ל: felixo45@gmail.com

כול הזכויות שמורות ©
האתר נבנה במערכת 2all | בניית אתרים