לחץ לקבלת תקציר

  

  

 

בלוגים:


מי הם אוכלי חטאים .

                       

                                   תופעת  "אכילת חטאים "

 באירופה הנוצרית של ימי הביניים ואפילו מוקדם יותר, התפתחה תופעה  שלה הם קראו אכילת חטאים, מקור התופעה לא היה ידוע להם , אך ידוע כי היא הובאה לארץ החדשה, אמריקה. והתנחלה בין קבוצות נוצריות מבודדות בהרי האפלצים. אך לא רק.

 

 באופן כללי התופעה  כרוכה במינוי אדם מסוים מהקהילה המבורך בתכונות יוצאות דופן  אשר ייקרא אוכל חטאים , אוכל החטאים  זה ,באמצעות טקס הזוי לחלוטין מעביר אליו את חטאי האדם אליו הוא הובא לנקות מחטאים.על פי אמונה זו היו מניחים חתיכת לחם על חזהו של החוטא ובהנחת כף ידו על חזה החוטא מועברים כול החטאים אל האוכל אותם. וזאת על פי בקשתו והסכמתו . זה הנמצא  על ערש דווי,מגיע בצורה זו לגן עדן גם אם יהיה הפושע הרצחני ביותר.


נשאלת השאלה מנין לקחו אותם מאמינים נוצרים מנהג זה.תשובה על כך קיבלתי בדרך של העצמת תובנות ,  בספרי" בעקבות גן הנבואה" תיארתי שם את הכלים שנוצרו לסייע להישרדות גן הנבואה, תרייג המצוות תוארו כמנגנון עוקף או מזרז אבולוציה ،. 613. או בגימאטריה תרייג המצוות .  מתוכם 114 מצוות הם מצוות הקרבת קורבנות, ואמרתי שם כי הקרבת הקורבנות היה מנגנון טיהור חטאים מיוחד. אחד הקורבנות המעניינים היה  קורבן חטאת המובא על ידי היחיד, לכפר על חטאיו. הכוהנים בשל  המבנה הגנטי המיוחד שלהם מצווים לאכול את הקורבן מוקדם ככול האפשר ,ואם לא יבצעו את האקט הזה הם מסתכנים בעונש  כרת שהיה אחד העונשים הקשים ביותר שיש בתורה.

חשיבות אכילת קורבן החטאת הייתה כה מכרעת , עד שהתפתח ויכוח תורני ראשון בין משה לאהרון, מדוע לא מהרו לאכול הוא ובניו את קורבן החטאת , ושם אהרון אשר  בדיוק חווה את אובדן שני בניו נדב ,ואביהוא, עת חטאו בהבעירם אש זרה .טוען איך הוא יוכל לאכול מקורבן החטאת שהובא בפניהם, ואשר הם מצווים לאכלו בשמחה , וטוב לבב ,ואהרון ויתר בניו יושבים שבעה על בניו  .לכול הדעות זה היה  טיעון חזק, אך האל אומר שאכילת קורבן חטאת דוחה הכול,  עד כדי כך חשובה אכילתו.

 התופעה לא זכתה לניתוח מעמיק בידי בחז"ל,ולי  נתגלה הפירוש בדרך של העצמה תובנתית אותה אני מסביר באתר.עיקרון ביטול החטא בהקרבת קורבן מפורש בספרי "בעקבות גן הנבואה ",וזה הטיעון ,מהיות הכוהנים ששימשו במקדש נשאי גן נבואה גם הם, ושם אני מסביר את חשיבות התפילה ,ואף הברכה. מנגנון התמרת אנרגית החטא לאנרגיה חיובית עובר שלושה שלבים ,בעזרת תפילת הכהן על הקורבן הוא מבצע העברה רוחנית אליו את אנרגיית החטא מהקורבן. הכהן מצויד במנגנון להתמרת אותה אנרגיה שלילית והופך אותה לשני סוגי אנרגיה חיובית ,האחת היא אנרגיה פיזית לקיום הגוף ,האנרגיה השנייה היא אנרגית המרת השלילה בחטא לאנרגיה חיובית שהיא מזון רוחני לכהן.


שאריות אנרגיה שלילית נשאבות על ידי מנגנון שמימי, על ידי שריפת שאריות הקורבן .אנרגיה שלילית זו העולתה כעמוד עשן לשמים ומפונה מפני כדור הארץ.בבית ראשון פעלו 10 ניסים וחז"ל אומרים שאחד מהם טיפל ישירות בפינוי אותו עמוד עשן שהכיל אנרגיות שליליות  ,ואף רוח חזקה ביותר  מעולם  מעולם לא ניצחה עמוד עשן זה וזאת כדי לא לשבור את רציפות הפינוי.עד כדי כך מספקים לנו חז"ל את כול הסיבות הטובות לקיומו של גן הנבואה שאת תפקידו הראשי אני מפרט בספר "בעקבות גן הנבואה".

 לכן אפשר בהחלט לכנות את הכהן כאוכל חטאים מובהק ,אך של חטאי העם בלבד, כי את קורבן חטאיו אסור לו לאכול, למרות שאינטואיטיבית עקרון זה די  ברור. אך במחשבה מעמיקה הדבר מצריך בכול זאת הסבר לוגי.המבנה הגנטי של הכהן לא מסוגל לזהות את חטאיו שלו ,(כמו שמערכת החיסונית שלנו לא מזהה את החלבונים שהגוף שלנו מיצר כגןפים זרים ולכן לא מתפתחים נוגדנים נגדם).ולכן גם לא תתרחש פעולת ההתמרה המשנה בפועל אנרגיה שלילית לחיובית וזה נחשב קורבן הוא ברכה לבטלה..הנוצרים במרוצתם לחקות כול דבר שכתוב בתורה תרגמו גם מנהג זה בלי לגלות ולרדת לשורש ההיגיון העומד בבסיסו  .



אך טעות זו שלהם  חוזרת על עצמה בכול ניסיונותיהם לתרגם את התורה בצורה עיוורת ו
על פי תפיסתם האלילית, הם לא הבינו שבבסיס המנהג הזה שהוא ציווי אלוהי חד  משמעי ,עומד מנגנון מדעי מסובך ביותר שרק בשנים האחרונות, עם התפתחות מדעי הגנטיקה והביולוגיה אפשר להתחיל להבינו, אך אוכלי חטאים נוצרים אליליים אלו ,לא היו בנויים גנטית לבצע פעולה שאת יסודותיה לא היו מסוגלים או רשאים להבין ולבצע, ולכן פעולתם הייתה בבחינת ברכה לבטלה.על פי הסבר זה ,שכאמור הגעתי אליו בעזרת הפעלת תובנות מוכוונת רצון ,הסקתי את  מנגנון החזרה בתשובה, אשר על פי הקבלה מאופיין בכך שכול חטאי החוטא הופכים לזכויות דרך נס,החזרה בתשובה שלמה מפעילה מנגנון מסתורי בגוף החוטא היהודי בלבד, אשר מחקה את פעולת התמרת החטא המצוי בגוף הכהן.



מנגנון זה קיים בגוף כול יהודי ,ומקורו מגן הנבואה בו היו מצוידים כול בני יעקב מי יותר ומי פחות. וזאת עקב הנישואים בין השבטים שעזרו להפיץ את מנגנון גן הנבואה בין כולם.מנגנון ביטול חטא על ידי אכילתו על ידי הכהן הוא הרבה מסובך והוא לא היה יכול להתקיים לו לא הייתה קיימת בהמה שהייתה מוכשרת לכך. מכאן השם כשר או כשרה כלומר בהמה שמביעה רצון שיועברו אליה חטאי ושלמי החוטאים, כדי שיותמרו על ידי הכהן ,לכן הקבלה אומרת שכול עניין הקורבנות ובעלי החיים המיוחדים שיש לעשות בהם שימוש הוא נושא מסובך ומורכב ביותר, ראשית אותה בהמה דקה או גסה רוצה ומוכנה לקחת זמנית את החטא ,משום שבעזרת ההתמרה של הכהן עולה הנפש שלה לדרגת רוח ,שהיא דרגה רוחנית גבוהה יותר ממה שהייתה שרויה בה קודם לכן.
         

                            מתוך  ויקיפדיה  על "אוכלי חטאים "

 המושג בולע חטא מתייחס , לאדם אשר באמצעים פולחניים, ובאמצעות אקט של אוכל ושתייה לוקח אליו את החטאים של אדם או משק בית שלם, לעתים קרובות בגלל מותו האחרון , ובכך פוטר את הנשמה של הנפטר מעונשיה על המעשים הרעים שעשתה. ומאפשרת לאותו האדם לנוח בשלום. במסגרת המחקר שלי , אכילת חטאים  נחשבת סוג של קסם דתי.


 טקס כזה היה נפוץ באזורים  שונים של אנגליה, וסקוטלנד,ולכאורה שרד עד-המאה ה 19 או בתחילת המאה ה -20 בווילס, והסביבה  הוולשית, של רופשייר והרפורדשייר, כמו גם חלקים מסוימים של האפלאצ'ים באמריקה ( שתועדו ב סדרת היסטוריה התרבותית Foxfire ) . באופן מסורתי ,טקס זה בוצע על ידי קבצן,וכפרים מסוימים החזיקו   אוכלי חטאים  משלהם. אשר  הובאו למיטתו של האדם הגוסס, קרוב משפחה של הגוסס ,היה מניח קרום של לחם על החזה של הגוסס, ומעבירה  לקערה של בירה  מעל   הגופה . לאחר התפילה או דקלום   הטכס , הוא היה אז חייב לשתות, ולהסיר את הלחם מהחזה  ולאכול אותו ,המעשה אמור  להסיר את החטא מהאדם העומד למות  ולקחת את זה לעצמו.


היסטוריה

 למרות שדמותו של אכלן החטא יש לה  אזכורים שונים בתרבות המודרנית , שאלות על נפיצותו   בפועל , בעיקר באזורים שונים בעולם .וכן  מיחסי הגומלין בין אוכלי חטא  , הסביבה בה פעל , ו הרשויות הדתיות , נותרו במידה רבה לא נחקרים ובתחום של פולקלור . 


Tlazolteotl , היא אילת האדמה של האצטקים, וכן של האמהות והפריון, היה לה תפקיד גואל במנהגים הדתיים של תרבות מרכז – אמריקה . בסוף חייו של אדם , הוא הורשה להתוודות על מעלליו לפני אלה זו,ולפי אגדה , היא הייתה מטהרת את נשמתו על ידי " אכילת הזוהמה שלה " .


 אגדה מקומית שברופשייר שבאנגליה, נוגעת לקברו של ריצ'רד Munslow , שמת בשנת 1906, והיה ידוע כאוכל  חטאים  האחרון של האזור :" על ידי אכילת לחם ושתיית שיכר ,ועל ידי נשיאת  נאום קצר על קברו של המנוח,בולעי החטא לקחו על עצמם את חטאיו של המנוח " . הנאום כפי שנכתב: ". . . . אני נותן זיקת הנאה ונוחות לך עכשיו, איש יקר. בוא אל הנתיבים והשדות שלנו ,ולמען שלומך אני ממשכן את נשמתי שלי אמן.


    " פרופ' 'אוונס מהמכללה הפרסביטריאנית, קרמרת'ן, מספר שממש ראה את אוכל חטא  בשנה 1825, המתגורר אז בסמוך Llanwenog , Cardiganshire . תושבי הכפר תעבו אותם  ויחסו להם טומאה,בולע החטא ניתק עצמו מכל מגע חברתי מקובל  לא התנזר  מקיום יחסי מין עם יצורים לא אנושיים , חבריו התרחקו ממנו  עכב  אורח  החיים שהוא בחר.  הוא חי ככלל במקום מרוחק בבדידות  , ומי שהזדמן לפגוש אותו התחמק ממנו כאילו  היו מצורעים. הוא היה  אמור להיות שותפם  של  רוחות רעות,ונתון   למעשי כשפים , לחשים ומנהגים קדומים; רק כאשר מוות התרחש הם  היו מחפשים אותו, וכאשר מטרתו הושגה הם שרפו את קערת העץ ומגש שממנו הוא אכל,

 

Hewlett מזכיר אכילת חטא כמנהג ישן בהרפורד , וכך מתאר את הנוהג : "הגופה שהוצאה  מהבית,הונחה  על אלונקה ,כיכר לחם ניתנה  לאכלן החטא על הגופה , גם קרבו אליו  קערה של מייפל, מלאה בבירה. הם היו חייבים בתשלום של שש פני שנתנו לאוכל החטא  בתמורה על  לקיחת על עצמו את חטאיו של המנוח .

 

   "הישרדות סמלית של  אכילת חטא, תועדה לאחרונה סביב  1893 בשוק דרייטון, שברופשייר .,האישה האלמנה נתנה  כוס יין לכל נושא של ארון המת , עם" ביסקוויט הלוויה. " בבוואריה העליונה אכילה חטא עדיין שורדת :עוגת גופה מונחת על החזה של המתים ולאחר מכן נאכלת על ידי קרובי המשפחה הקרובים ביותר , ואילו מחוץ לבית ,הוכנה תמונה של המנוח עשויה לחם ,אשר  נאכלה על ידי קרובי  המשפחה .doed - koecks ההולנדית או " עוגות המוות  " , מסומנת בראשי התיבות של שמו של המנוח ,המנהג  הוכנס לאמריקה בסוף המאה 17  , והיה מקובל בניו יורק הישנה.(שנקראה  ניו אמסטרדם), קבורת העוגות ' אשר עדיין נהוגה  בחלקים של אנגליה הכפרית , למשל לינקולנשייר וקמברלנד, הם כמעט בוודאות שריד של אכילת חטא " .


נושא מעניין נוסף , אליו הגעתי בדרך של תובנה מודרכת.מסביר את מקורות סיפורי קמלוט  והמלך ארתור, שנותרו חידה עד היו ,חוקרים  רבים נדרשו לתופעה ולא הצליחו לפענחה עד תום, בפרסום הבא אתייחס לתופעה זו וכיצד מצאתי לה פתרון מדהים.

יפרח יורם  

  כל הזכויות שמורות ליפרח יורם:©

 הורדת קבצים:לפי נושא:

 DOWLOAD FILES:

      פיתוח תוכנות 
        לחץ לכניסה 
על מנת להגיע לדף בו יוצגו מספר תוכנות שפותחו על ידי יפרח יורם .חלק מהתוכנות פועלות ,ואחרות 
נמצאות בשלבי פיתוח אחרונים  וניתנות להמכר כמות שהן עם ערכת פיתוח ומאסטר


    שורשים  ליפרח 
        כניסה לשורש    
לחיצה על "שורשים"תביא אתכם לדף בו יונח קובץ ניתן להורדה ,שהוא תוכנה לכל דבר. ומשמש כתוכנת עץ שורשים של משפחת יפרח, וכל מחותניה . בעזרת סיסמא תואמת ניתן להוריד את הקובץ למחשבכם, כולל קבצי  שירה תואמים . ולהפעילו בעזרת תוכנת POWER POINT של מיקרוסופט



יפרח יורם

               נייד0545413138                     דוא"ל: felixo45@gmail.com

כול הזכויות שמורות ©
logo בניית אתרים